Tuesday, June 19, 2012

Hari ini ,saya berbicara berhubung calon PRU13. di Parlimen Silam dan DUN N. 51 KUNAK, kita ucapkan tahniah kepada yang telah menawarkan diri untuk dicalon sebagai ahli parlimen silam dan dun  51 kunak.Pada masa kegemilangan Abang Arif Datuk Salim  saya adalah penyokong kuat KUNAK UNTUK ORANG KUNAK tetapi konsep ini perlu di kuburkan kerana tidak mendatangkan faedah kepada pembangunan Daerah Kunak.
PRU13 siapa sahaja  calon hatta sekiranya anak Barak Obama dicalon di Parlimen Silam atau di DUN Kunak kita terima ASALKAN KUNAK DIBANGUNKAN seperti daerah daerah lain di Sabah yang sudah membangunan
Saya berpendapat,sekiranya seseorang calon itu sudah lengkap baik dari segi agamanya, kepimpinannya mengurus parti ,daerah,negeri dan negara,kewangannya sudah mantap , saya fikir insan seperti ini harus dicalonkan sebagai ahli parlimen silam dan dun kunak.
Akademik penting juga!!,ada akademik kalau dongo tak perlu jadi YB..lah


1 comment:

  1. Saya setuju cadangan Saudara Abd Raja, jika dekat2 PRU, orang Kunak, nakan Calon orang Kunak, ini sebenarnya isu bagi Pelobi yang terlalu ramai, untuk melobi menjadi Calon.
    Kanang2 ada juga Pelobi ni, tak sedarkan diri nak jadi Calon, banyak yang tak ada pada dirinya, untuk dinobatkan sebagai Calon.
    Banyak keteria yang perlu ada pada diri untuk dinobatkan, sebagai Calon, bukan calon Payung terjun..
    Kalau Calon Payung terjun, kunak tidak akan maju sampai bila2 pun, Wallahuallam

    ReplyDelete